25 Juni 2012

Terima Kasih Tuhan (Alhamdulillah)

Terima Kasih Tuhan...
Atas apa yang kau beri padaku selama ini
Tak ada yang menandingi segala rahmat dan hidayahMU
Yang berlimpah ruah di bumi dan jagat semesta

Air mata yang jatuh
Atas rasa syukur yang aku dapatkan
Juga tak akan pernah mampu mengungkapkan
Betapa sayangnya diriMU pada umatMU

Tuhan,
Satu hal yang kini aku sadari
Senyuman yang kini terukir mudah dari mulutku
Tak akan pernah ada tanpa kasih dan sayangMU
Aku sangat rindu akan hal-hal yang mendekatkanku padaMU



Tuhan maaf jika selama ini aku jauh
Maaf jika selama ini aku melanggar
Maaf Tuhan,
Maaf atas kesalahan yang sering berulang kali aku lakukan

Tuhan,
Aku tak dapat mengungkapkan perasaan ini
Perasaan terima kasih yang tiada tara
Atas rahmat
Atas hidayah
Kemudahan, kebahagiaan dan keselamatn yang Kau beri

Satu pintaku,
Jangan biarkan hati ini menjauh darimu
Jangan biarkan aku menjadi kufur nikmar
Jangan biarkan aku melupakan kemudahan
Dengan berbuat buruk yang tidak sesuai dengan apa yang Kau ingini

Terima kasih Ya Allah
Terima kasih, Alhamdulillahirabbal'alamiin

Terima kasih atas senyuman yang Kau beri :)

Tidak ada komentar:

Posting Komentar